Skogsenergi

Tog en sväng till vattentornet i Näsviken med mamma och Ellinor idag.

 Det är något speciellt med skog och natur, något som ger lugn och ro.

 Frosten låg som små snökristaller på lingonrisets blad. 

 Vägen slingrade sig hit och dit.

 och mossan låg krispig och vit på mark och stenar.


 Patan hade en isskorpa i vackra mönster

 Som om en pyssling åkt skridskor hit och dit och lämnat spår av sina små skridskor.

 Snö eller frost, gränsen är hårfin...

 Dessa vackra bär fick följa med hem. Plockade bakom mitt barndomshem.

 Några svarta bär som växte på en annan buske passade till, tycker jag.
Nu ska det bli julfint hemma. 
Morgondagen viker jag för förberedelser för advent, vi får se hur mycket som hinns med, 
ska försöka hålla ambitionerna låga och vara nöjd med det lilla...

Hoppas ni alla har en fin helg!
Kram/ Ninni


Kommentarer

  1. Hej
    Åh vilket vackert landskap du har runt omkring dig :)
    Tack snälla för att du kikat in hos mig, nu ska jag kika vidare här inne hos dig.
    Kram
    Jessica

    SvaraRadera
  2. tack för titten ;)
    Så jättefina armband du gör ;)...min dotter gör också armband, fast nu målar hon tavlor den mesta tiden ;))...hon funderar på att ställa ut också...så fina bilder du tagit. Gillar dom på vattnet särskilt...
    Ha en fin söndag!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vackert... den där frosten gör det extra fint ute ljust nu!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Söndagspromenad

2015 - en sammanfattning

Intryck och avtryck